Airbus ogłosił wczoraj (7 maja) dane dotyczące zamówień i dostaw za kwiecień tego roku. Złożone w tym okresie zamówienia netto na odrzutowce komercyjne sięgają 11 maszyn, a dostawy 56 samolotów. Ostatnie dane pokazują, że w kwietniu sprzedawały się samoloty szerokokadłubowe. Portfel niezrealizowanych zamówień wyniósł na koniec minionego miesiąca 8 681 maszyn.
Liczba sprzedanych samolotów przez Airbusa w kwietniu 2025 r. wyniosła dokładnie 11 maszyn netto. Jeżeli chodzi o dostawy, to Airbus przekazał w czwartym miesiącu tego roku 56 maszyn do 33 klientów.
Natomiast liczba sprzedanych samolotów w pierwszych czterech miesiącach tego roku wyniosła dokładnie 291 maszyn brutto (215 netto) - poinformowano w oficjalnym komunikacie. W tym samym okresie producent dostarczył 192 samoloty do 58 klientów.
Zamówienia maszyn wąskokadłubowychAktywność sprzedażowa Airbusa w segmencie samolotów wąskokadłubowych w kwietniu była na marginalnym poziomie. Producent sprzedał jednego A321neo, którego zakupił na razie nieujawniony klient. W podsumowaniu można zobaczyć, że w tym segmencie i do tej pory firma zanotowała anulowania na 76 maszyn: jednego A220-300 oraz 75 A320neo. Warto także dodać, że od początku tego roku producent nie sprzedał żadnego A220.
Samoloty szerokokadłuboweW swoich najnowszych danych dotyczących zamówień i dostaw francuski producent ujawnił sprzedaż 10 samolotów w tym segmencie:
10 A350-1000 dla tajwańskiej linii China Airlines.
Dane Airbusa za poprzedni miesiąc, jak i za I kwartał 2025 r., pokazują, że wśród szerokokadłubowych samolotów firma nie zanotowała żadnych anulowań.
Dostawy AirbusaW kwietniu br. francuski producent dostarczył 56 samolotów: jednego A220-100, sześć A220-300, jednego A319neo, 15 A320neo, 27 A321neo, dwa A330-900neo, trzy A350-900 oraz jednego A350-1000. Airbus prognozuje dostarczyć w tym roku nieco ponad 800 samolotów i spróbować przekroczyć lub zbliżyć się do rekordów z 2018 (800) i 2019 r. (863). Więcej informacji na temat zamówień Airbusa za poprzedni rok i planów na ten można przeczytać w naszych artykułach "
Dostawy i zamówienia Airbusa za 2024 r. Dostawy nadal bez rekordu" oraz "
Plany Airbusa na zwiększanie produkcji samolotów. Opóźnienie A350F".